Εάν είστε ιδιοκτήτης ξενοδοχείου, το πιθανότερο είναι ότι αναζητάτε συνέχεια νέους πελάτες για το κατάλυμα σας. Αν και μπορεί να μην είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε, η SOISAT σας καλύπτει με τις υπηρεσίες marketing φιλοξενίας και τον οδηγό μας για το marketing ξενοδοχείων στον ψηφιακό κόσμο.
1. Βελτιστοποιήστε το website σας για τις μηχανές αναζήτησης
Μία από τις πιο βασικές στρατηγικές του marketing φιλοξενίας είναι η διασφάλιση της προβολής του site του ξενοδοχείου σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO.
Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι στην έννοια του SEO, ακολουθεί μια σύντομη εξήγηση: η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης περιλαμβάνει την πραγματοποίηση κρίσιμων ενημερώσεων στο περιεχόμενο, τον κώδικα, τους συνδέσμους και την αισθητική του website σας για να βελτιώσει την κατάταξη εμφάνισης στις αναζητήσεις των χρηστών. Ουσιαστικά, είναι η διαδικασία με την οποία βελτιώνετε το site του ξενοδοχείου σας για να το κάνετε πιο πιθανό να εμφανίζεται όταν κάποιος αναζητά κάτι όπως “κράτηση ξενοδοχείου στην [πόλη σας]”.
Το SEO μπορεί να χρειαστεί πολύ χρόνο για να το μάθετε, ειδικά μόνοι σας, αλλά είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία για να αυξήσουν τις online κρατήσεις τους. Έρευνα έχει δείξει ότι το πρώτο αποτέλεσμα στις αναζητήσεις λαμβάνει περίπου το 33% των κλικ. Αυτό πέφτει στο 17% για το δεύτερο αποτέλεσμα και στο 11% για το τρίτο. Εάν βρίσκεστε στη δεύτερη σελίδα, σας «βλέπει» περίπου το 1% ή λιγότερο.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το SEO είναι ζωτικής σημασίας: εάν ανταγωνίζεστε με δύο κοντινά ξενοδοχεία για την πρώτη θέση στις αναζητήσεις: “ξενοδοχείο στην [πόλη σας]”, βελτιώνοντας τη θέση σας στα αποτελέσματα της αναζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των κλικ στο site σας. Προφανώς, αν στους επισκέπτες αρέσει αυτό που βλέπουν στο site σας, είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση για διαμονή μαζί σας.
2. Ενισχύστε την παρουσία σας
Έχετε παρατηρήσει ότι οι αναζητήσεις για ξενοδοχεία στην περιοχή σας δεν εμφανίζονται πάντα μια απλή λίστα αποτελεσμάτων αναζήτησης; Εάν βλέπετε αποτελέσματα κάτω από μια λίστα τοποθεσιών με διευθύνσεις, αριθμούς τηλεφώνου και φωτογραφίες, βλέπετε τη λειτουργία “My Business” της Google.
Το Google My Business δίνει στα καταλύματα έναν τρόπο να ξεχωρίζουν στις αναζητήσεις, να προσφέρουν συνοπτικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας και να διευκολύνουν τους πιθανούς επισκέπτες να έρθουν σε επαφή μαζί σας. Όταν ρυθμίζετε ένα προφίλ My Business, μπορείτε να προσθέσετε τις ακόλουθες πληροφορίες:
1. Η τοποθεσία, τα στοιχεία επικοινωνίας και τις ώρες λειτουργίας σας.
2. Φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας.
3. Μια σύντομη περιγραφή.
4. Σύνδεσμους προς άλλους ιστότοπους στους οποίους ενδέχεται να εμφανίζεστε (όπως το TripAdvisor).
5. Προαιρετικά το κόστος και η διαθεσιμότητα των δωματίων σας.
Επίσης, η δημιουργία αυτού του προφίλ επιτρέπει στους επισκέπτες να αξιολογήσουν το ξενοδοχείο σας και να εμφανιστεί η κριτική τους απευθείας στα αποτελέσματα αναζήτησης Google (όπως μπορείτε να δείτε παραπάνω).
3. Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση στα social media κανάλια
Τα social media για τα ξενοδοχεία μπορεί να είναι δύσκολα. Ορισμένες αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν δημιουργήσει λογαριασμούς στο Facebook, στο Twitter και στο Pinterest, επειδή τους συστήθηκε. Εργάστηκαν σκληρά για να προσελκύσουν ακολούθους, αλλά απογοητεύτηκαν όταν οι ενημερώσεις και το περιεχόμενό τους δεν έφτασαν τον αριθμό των ατόμων που περίμεναν. Ο κυριότερος λόγος που τα ξενοδοχεία και τα social media δεν συνδυάζονται καλά οφείλεται στην προσέγγιση. Οι περισσότεροι καταναλωτές ακολουθούν μια σελίδα στα social media επειδή αντιπροσωπεύει ένα προϊόν που χρησιμοποιούν συχνά, μια υπηρεσία που αγαπούν ή μια επωνυμία με την οποία νιώθουν κοντά. Τα ξενοδοχεία, ωστόσο, συχνά αντιπροσωπεύουν ένα πολύ προσωρινό μέρος στη ζωή ενός επισκέπτη και μπορεί να χρειαστεί πολύς χρόνος —και μεγάλος αριθμός διαμονών— για να αναπτύξουν μια «σχέση» με το κατάλυμα σας ή τον προορισμό.
Επειδή τα ξενοδοχεία μπορεί να δυσκολεύονται να αποκτήσουν μεγάλο αριθμό αφοσιωμένων ακολούθων για να καταναλώσουν το περιεχόμενό τους ή να κάνουν μελλοντικές κρατήσεις, συνιστάται μια αλλαγή προσέγγισης. Για τα ξενοδοχεία, τα social media μπορούν να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση με προηγούμενους, τρέχοντες ή μελλοντικούς επισκέπτες, να λύσετε έγκαιρα ζητήματα εξυπηρέτησης πελατών ή να τονίσετε τις θετικές εμπειρίες που είχαν οι επισκέπτες στο ξενοδοχείο σας.
Η σύνδεση με τις σελίδες σας στα social media από το site του ξενοδοχείου σας και η διασφάλιση ότι ελέγχονται τακτικά, μπορεί να βοηθήσει τους πιθανούς επισκέπτες να επικοινωνήσουν μαζί σας εκεί. Μπορεί επίσης να θέλετε να προσθέσετε μια περιγραφή στο site σας, όπως “επικοινωνήστε μαζί μας στο Facebook ή στο Twitter για τυχόν ερωτήσεις που ενδέχεται να απαντήσουμε σχετικά με τη διαμονή σας”—για να ενθαρρύνετε αυτήν την επικοινωνία.
Εάν ανταποκρίνεστε άμεσα και είστε φιλικοί στα social media, οι πιθανοί επισκέπτες θα είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση μαζί σας. Τα social media σας βοηθούν να έχετε μία πιο άμεση επικοινωνία με τους πελάτες σας για αυτό και αποτελούν πολύτιμο μέρος μιας συνολικής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ φιλοξενίας.
4. “Εκπαιδεύστε” τους επισκέπτες μέσω του περιεχομένου.
Εάν γνωρίζετε έστω και λίγα πράγματα για το SEO, ίσως γνωρίζετε ότι η προσθήκη ενημερωτικού περιεχομένου πλούσιου σε λέξεις-κλειδιά στο site σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσετε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Εκτός από SEO, υπάρχει μία ακόμα εμπλουτισμένη μορφή προσθήκης περιεχομένου που μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε περισσότερους επισκέπτες ονομάζεται μάρκετινγκ περιεχομένου [content marketing] και μπορεί να είναι ένα τεράστιο όφελος για το ξενοδοχείο σας.
Το marketing περιεχομένου [content] είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ που απαιτεί τη δημιουργία σχετικού περιεχομένου, όπως αναρτήσεις blog posts, οδηγούς ή άρθρα για το site σας, προκειμένου να αυξηθεί το ενδιαφέρον των επισκεπτών για την επωνυμία ή την επιχείρησή σας. Αν και άλλες βιομηχανίες χρησιμοποιούν συνήθως το μάρκετινγκ περιεχομένου για να εκπαιδεύσουν τους επισκέπτες σε ένα θέμα, τα ξενοδοχεία μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να προσελκύσουν επισκέπτες που μπορεί να αναζητούν πληροφορίες για πολύ σχετικά θέματα, πχ. πληροφορίες για τον προορισμό, καθιστώντας τους πιο πιθανό να γίνουν επισκέπτες.
Για παράδειγμα, εάν το ξενοδοχείο σας βρίσκεται στη Σίκινο, υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα το προσωπικό σας να γνωρίζει πολλά για το νησί—ποια εστιατόρια είναι καλά, ποια τουριστικά σημεία αξίζει να επισκεφτείτε και ποια καταστήματα βρίσκονται κοντά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη γνώση για να δημιουργήσετε περιεχόμενο (άρθρα) που απαντούν άμεσα σε ερωτήσεις που μπορεί να έχουν οι επισκέπτες στη Σίκινο ενώ ερευνούν ένα επερχόμενο ταξίδι. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι, “ποια εστιατόρια να δοκιμάσω στη χώρα;”
Στο τέλος κάθε άρθρου ή ανάρτησης που δημιουργείτε, μπορείτε να προσθέσετε μια παρότρυνση για δράση για το ξενοδοχείο σας. Ένα καλό παράδειγμα θα ήταν να ρωτήσετε το κοινό σας τι ψάχνει και να συμπεριλάβετε την τοποθεσία σας σε σχέση με κάποιο δημοφιλές μέρος στην περιοχή. Για παράδειγμα; «Ψάχνετε για ένα οικονομικό ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια της διαμονής σας; Βρισκόμαστε σε μικρή απόσταση με τα πόδια από τα κορυφαία εστιατόρια στη χώρα» Στη συνέχεια, θα μπορούσατε να συνδέσετε τη σελίδα της κράτησής σας, να εμφανίσετε φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας και ούτω καθεξής.
Εάν οι επισκέπτες βρίσκουν συνάφεια και αξία στο περιεχόμενο που δημιουργείτε και ο χρόνος σας είναι σωστός, είναι πιθανό να δείτε πιθανούς επισκέπτες να κάνουν κλικ στο site σας και ίσως να κάνουν κράτηση μαζί σας για την επερχόμενη διαμονή τους. Το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί σίγουρα να είναι ένα ισχυρό πλεονέκτημα εάν ξέρετε πώς να το χρησιμοποιείτε σωστά!
5]. Κυριαρχήστε ανάμεσα στους ανταγωνιστές σας
Τέλος, το ψηφιακό μάρκετινγκ για ξενοδοχεία μπορεί να είναι πολύ δύσκολο αν δραστηριοποιείτε σε μια πόλη που είναι δημοφιλές σημείο διακοπών ή τουριστικό αξιοθέατο. Αν και οι τέσσερις στρατηγικές που έχουμε καλύψει μέχρι στιγμής μπορούν να γίνουν όλες δωρεάν, αυτή η τελική μέθοδος μάρκετινγκ απαιτεί επένδυση χρόνου και χρήματος.
Η διαφήμιση Pay Per Click, ή PPC, είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να ενισχύσετε την προβολή του ξενοδοχείου σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι αναζητήσεις στο Google δεν παρέχουν απλώς οργανικά αποτελέσματα – προβάλλουν επίσης διαφημίσεις επί πληρωμής που έχουν τοποθετηθεί εκεί από εταιρείες ή επιχειρήσεις.
Η διαφήμιση PPC λειτουργεί ως εξής: το ξενοδοχείο σας δημιουργεί διαφημίσεις γύρω από συγκεκριμένες σχετικές λέξεις-κλειδιά, όπως “ξενοδοχείο στην [πόλη]”. Στη συνέχεια, προσφέρετε ένα ορισμένο ποσό, που συνήθως προτείνεται από την Google, για να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας στην κορυφή και στις πλευρές των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης. Δεν πληρώνετε τίποτα για τις διαφημίσεις σας, εκτός εάν κάνετε κλικ σε αυτές —έτσι ονομάζεται “πληρωμή ανά κλικ”. Εάν η περιοχή σας είναι γεμάτη ξενοδοχεία και επιλογές φιλοξενίας, το PPC μπορεί να είναι ο τέλειος τρόπος για να κερδίσετε την προσοχή και να κερδίσετε κλικ από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Μια καλογραμμένη διαφήμιση PPC μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό κλικ και μπορεί να βοηθήσει το site σας να κερδίσει την προσοχή και το ενδιαφέρον που χρειάζεται από τους επισκέπτες, ενώ εξακολουθείτε να εργάζεστε για τη βελτίωση του SEO σας.
Σκέφτεστε πώς να προσεγγίσετε τους πιο πιθανούς επισκέπτες στο διαδίκτυο? Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε!